9.12.12

χαρά δεν είναι τα πολλά

Προσπάθησαν να μας πείσουν ότι η ευτυχία ζυγίζεται με αυτά που έχεις ή με εκείνα που μπορείς να αγοράσεις... μας μάθανε να κυνηγάμε αυτό το «όνειρο» με κάθε τίμημα, με μόχθο προσωπικό,ακόμα και δίχως ανθρωπιά...
Το life-style της απληστίας, καλοσερβιρισμένο από τα ΜΜΕ, γέμισε υστερικά κόμπλεξ κάθε έφηβο που για να νιώσει καταξιωμένος (-η) οφείλει να κάνει επίδειξη το πανάκριβο κινητό -κι ας μην έχει «να βάλει κάρτα»...
Και στο καπάκι, ο οικονομικός στραγγαλισμός όλων εκείνων που πασχίζουν για το μεροκάματο, στοιχειοθετεί -πέρα από την καθημερινή δυσκολία για επιβίωση- το σκηνικό ενός υπαρξιακού ολέθρου που επιβάλλεται ή αυθυποβάλλει ως η κατάρρευση του σύμπαντος.
Αυτός είναι όμως ο σκοπός των δημιουργών της «κρίσης»: η εκμηδένιση της ανθρώπινης αξίας, η φίμωση κάθε ελεύθερης φωνής, η ισοπέδωση των πάντων.
Από την άλλη μεριά υπάρχει μια πανανθρώπινη αλήθεια, την οποία φαίνεται να λησμονούν όχι μόνο οι αρχιτέκτονες της παγκοσμιοποίησης (η οποία μόλις άρχισε να δείχνει τα δόντια της) αλλά και πολλοί από εμάς: ότι ο πιο επικίνδυνος άνθρωπος είναι εκείνος που δεν έχει να χάσει τίποτα.
Αν δεν θέλουμε να τα χάσουμε όλα πριν να προβάλλουμε αντίσταση, ίσως θα πρέπει να απομυθοποιήσουμε την καραμέλα της «ευτυχίας» που τόσα χρόνια ήταν ταυτόσημη με τη μυρωδιά του χρήματος. 
Ανέκαθεν στον αντίποδα του κάθε Μίδα βρισκόταν ένας Διογένης, ο οποίος είχε τη δύναμη να κριτικάρει τον κάθε άρχοντα που τολμούσε να του κρύψει το φως του ήλιου. Για όλους τους άλλους, η αλήθεια βρισκόταν και βρίσκεται πάντα στη μέση: τα χρήματα είναι χρήσιμα για τα χρειώδη, δεν φέρνουν και δεν αγοράζουν την ευτυχία.
Η χαρά της ζωής βρίσκεται στα απλά και ουσιώδη: στην επικοινωνία, τη σκέψη, τον έρωτα, τη δημιουργία.
Χαίρομαι που και σήμερα υπάρχουν φωνές που χλευάζουν τα στερεότυπα, και μάλιστα με έναν τρόπο αισιόδοξο και διόλου επιθετικό. Απολαύστε την Isabelle Geffroy (ή Zaz), με τι χαμόγελο διεκδικεί αυτά που θέλει και που αξίζουν!





Donnez-moi une suite au Ritz, je n'en veux pas
---  Δώστε μου μια σουίτα στο (ξενοδοχείο) Ritz, δεν την θέλω
Des bijoux de chez Chanel, je n'en veux pas
---  τα κοσμήματα Chanel, δεν τα θέλω
Donnez-moi une limousine, j'en ferais quoi ?
---  δώστε μου μια λιμουζίνα, τι να την κάνω;

Offrez-moi du personnel, j'en ferais quoi ?
---  προσφέρετέ μου (υπηρετικό) προσωπικό, τι να το κάνω;
Un manoir à Neûchatel, ce n'est pas pour moi
---  έναν πύργο στο Neuchatel, δεν είναι για 'μένα
Offrez-moi la Tour Eiffel, j'en ferais quoi ?
---  Προσφέρετέ μου τον πύργο του Eiffel, τι να τον κάνω;

Je veux de l'amour, de la joie, de la bonne humeur
---  Θέλω αγάπη, χαρά και καλή διάθεση
Ce n'est pas votre argent qui fera mon bonheur
---  δεν είναι τα χρήματά σας που θα με κάνουν ευτυχισμένη
Moi je veux crever la main sur le coeur
---  εγώ θέλω να πεθάνω με το χέρι στην καρδιά
Allons ensemble, découvrir ma liberté
---  ας πάμε μαζί, να ανακαλύψουμε την ελευθερία μου
Oubliez donc tous vos clichés
---  ξεχάστε λοιπόν όλα τα στερεότυπά σας
Bienvenue dans ma réalité
---  καλώς ήλθατε στην δική μου πραγματικότητα

J'en ai marrée de vos bonnes manières, c'est trop pour moi
---  Κουράστηκα με τους καλούς σας τρόπους, είναι υπερβολικοί για 'μένα
Moi je mange avec les mains et je suis comme ça
---  εγώ τρώω με τα χέρια μου κι έτσι είμαι
Je parle fort et je suis franche, excusez-moi
---  μιλάω δυνατά και είμαι ειλικρινής, συγγνώμη!
Finie l'hypocrisie, moi je me casse de là
---  τέρμα η υποκρισία, τα παρατάω
J'en ai marre des langues de bois
--- βαρέθηκα τα ξύλινα λόγια
Regardez-moi, de toute manière je vous en veux pas et je suis comme ça !
--- κοιτάξτε με, δεν έχω κάτι εναντίον σας, κι έτσι είμαι!

Je veux de l'amour, de la joie, de la bonne humeur
---  Θέλω αγάπη, χαρά και καλή διάθεση
Ce n'est pas votre argent qui fera mon bonheur
---  δεν είναι τα χρήματά σας που θα με κάνουν ευτυχισμένη
Moi je veux crever la main sur le coeur
---  εγώ θέλω να πεθάνω με το χέρι στην καρδιά
Allons ensemble, découvrir ma liberté
---  ας πάμε μαζί, να ανακαλύψουμε την ελευθερία μου
Oubliez donc tous vos clichés
---  ξεχάστε λοιπόν όλα τα στερεότυπά σας
Bienvenue dans ma réalité
---  καλώς ήλθατε στην δική μου πραγματικότητα

Δεν υπάρχουν σχόλια: